جنبش مهدوی 313

سلام خوش آمدید

اصل واقعه ظهور چیست ؟ ( ادامه )

جمعه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۱۲ ب.ظ

نتیجه تصویری برای واقعه ظهور


در ادامه اصل واقعه ظهور باید گفت :

بنی اسرائیل پس از رحلت حضرت یوسف (ع) به واسطه اعمال خود بسیار مضطر گشتند و راهی جز توبه از گناهان خویش و پناه بردن به درگاه خدا پیدا نکردند ، در آن هنگام خداوند متعال به خاطر ندبه و اشکهای دسته جمعیشان بیش از یک سوم از زمان غیبت منجی آنها ( حضرت موسی ) را بخشید.

امام صادق (ع) درباره نقش دعای حقیقی در تعجیل فرج امام زمان (عج) چنین فرمودند :
وقتی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد ، 40 روز به درگاه خدا ناله و گریه کردند. خداوند متعال به موسی و هارون (ع) وحی فرمود که آنها را از دست فرعون نجات دهند ؛ درحالی که از 400 سال عذاب ، 170 سال باقیمانده بود و خداوند به واسطه دعای بنی اسرائیل ، از آن 170 سال صرف نظر کرد. 

سپس فرمودند : شیعیان ما هم ، اگر مانند بنی اسرائیل به درگاه خدا دعا کنند ، خداوند فرج ما را نزدیک خواهد فرمود ؛ اما اگر چنین نکنند ، این سختی به نهایت زمان معین خود خواهد رسید.
( بحار الانوار ، ج 52 ، ص 131 )
با توجه به حدیث فوق و دیگر روایات نتیجه می گیریم که پس از توبه حقیقی و با تضرع و دعای همگانی می توانیم طومار غیبت را در هم پیچیده و ظهور شادی بخش مولایمان را سرعت بخشیم. اساسا فلسفه ی برپایی دعای ندبه نیز ایجاد شرایط دعای همگانی برای ظهور است و نباید از آن غافل شد که این غفلت و بی تفاوتی به مسئله غیبت امام زمان (عج) ، سبب تاخیر در امر فرج و غرق شدن در سختی های آخر الزمان می شود.                  
  • محمدرضا دهایی

نظرات (۳)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • دعای حقیقی کارسازه
    اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب 

    ممنونم 
    پاسخ:
    خواهش میکنم
  • نگار جهانشاهی
  • خیلی خوبه همه سایتتون را دوست دارم مخصوصا جنگ نرم افزاری را
    پاسخ:
    متشکرم نظر لطفتونه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    جنبش مهدوی 313

    این وبلاگ برای خشنودی و رضایت حضرت مهدی (عج) تاسیس شد. باشد که مورد عنایت ایشان قرار گیرد و مفید فایده باشد. انشاءالله

    تبلیغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران