جنبش مهدوی 313

سلام خوش آمدید

نتیجه تصویری برای امام زمان


در روایات، مدت حکومت امام زمان(عج) متفاوت بیان شده است. در روایات ۷ و ۹ و ۱۹ و .. بیان شده و البته آمده است که سالهای حکومت ایشان به اندازه ی ۱۰ سال یا ۲۰ سال از سالهای معمولی است. و حتی امکان دارد مقصود از هر سال یک قرن باشد. آنچه معین است اینکه ایشان حکومت می کنند و دنیا را سراسر عدل و داد می کنند و نیز بعد از ایشان امامان معصوم رجعت خواهند کرد و تا روز قیامت این حکومت ادامه دارد. علم ما در مورد آن زمان کامل نیست وگرنه روایات مختلف را می توان با هم جمع کرد. ان شاء‌الله خداوند ظهور حضرت را نزدیک گرداند و توفیق درک آن ایام را به ما بدهد.

با توجه به حدیث امام رضا (ع) که می فرماید لباس قائم ما چیزی نیست جز پوشاکی خشن و غذای او چیزی جز طعامی خشک. مگر ممکن است امام زمان الان در چنین وضعیتی باشند؟

به دو شیوه می توان به این پرسش پاسخ داد: شیوه اول، مراجعه به روایاتی است که به طور کلی یا خاص پیرامون ظاهر پیامبر(ص) و ائمه(ع) بیان شده است. مثلا در وصف نبی اکرم(ص) آمده است که وقتی حضرت(ص) در میان جمعی می نشستند، حالتی داشتند که از دیگران تمیز داده نمی شدند. اگر فرد غریبی وارد می شد، نمی توانست تشخیص بدهد، کدامیک از این افراد پیامبر(ص) است. از این بیان روشن می شود که ظاهر و لباس او مانند سایر مردم بوده است. اگر این سیره نبی اکرم(ص) را ضمیمه کنیم به این حدیث از آن پیامبر رحمت(ص) که فرمود: «انه متبع لا مبتدع : او (مهدی) تابع (سنت من) است؛ نه بدعت گذار» (اسعاف الراغبین، ص 145).

یا این بیان که فرمود: «مهدی روش مرا دنبال می کند و هرگز از سنت من بیرون نمی رود» (منتخب الاثر، ص 491)، می توان تا حدود زیادی به نحوی زندگی و شیوه پوشش آن امام عزیز(عج)، پی برد.

لباس امام عصر(عج) ارواحنا فداه، تا آنجا که حرام و مکروه و نامناسب شأن والای آن حضرت نباشد، با لباس های نوع مردم هماهنگی دارد. در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است: «ما لباسه الا الغلیظ و ما طعامه الا الجشب؛ لباس او (حضرت مهدی) خشن و غذای او یک رنگ و ساده است» (بحار الانوار، ج 52/354).

از این حدیث شریف استفاده می شود که ایشان لباس نرم و راحت به تن نمی کنند؛ بلکه لباس سخت و خشن و ضخیم به تن دارند. اما چنین هم نیست که رنگ و طرح و کیفیت آن به گونه ای باشد که از لباس سایرین امتیاز ویژه داشته باشد. بر این اساس از روایت یاد شده استفاده نمی شود که آن حضرت ریاضت های شدیدی متحمل می شوند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

  • محمدرضا دهایی

آخر الزمان

امام زمان

مهدویت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
جنبش مهدوی 313

این وبلاگ برای خشنودی و رضایت حضرت مهدی (عج) تاسیس شد. باشد که مورد عنایت ایشان قرار گیرد و مفید فایده باشد. انشاءالله

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران