جنبش مهدوی 313

سلام خوش آمدید

زمینه سازی های انقلاب برای ظهور ( بخش ششم )

چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۴:۳۱ ب.ظ

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ترویج مهدویت هم در دستور کار بوده چنان که در کتاب درسی مدارس و دانشگاه ها مباحث مهدوی طرح شده و همین سبب گشته تا شناخت مردم از امام عصر(عج)، مهدویت و انتظار افزایش بیابد.
 

تا ظهور صغری در افکار رخ ندهد ظهور کبری واقع نمی شود 

همچنین حجت الاسلام «عباس خادمیان» درباره برکات مهدوی انقلاب اسلامی، گفت: یکی از بزرگترین خدمات انقلاب اسلامی در این باره، آن است که زمینه غفلت و انحراف را در افکار عامه مردم و اندیشمندان و نخبگان برطرف کرد و این خدمتی بی بدیل است، چراکه تا اندیشه ظهور و مهدویت در افکار، ظهور صغری نکند یعنی در دل ها و افکار فهم و درک درستی از این مسئله نشود ظهور کبری رخ نخواهد داد چون غیبت امام عصر(عج) به عدم شناخت و کج فهمی ها از احکام و آموزه های دین باز می گردد.

وی ادامه داد: اگر امیرالمومنین(ع) خانه نشین شدند و حضرت سیدالشهداء(ع) در کربلا با آن جنایات به شهادت رسیدند همه و همه به دلیل کج فهمی و بدفهمی از دین است. لذا امام خمینی(ره) در بستر انقلاب اسلامی زمینه ای را فراهم کرد که شان و شخص امامت بیشتر تبیین شود.

این پژوهشگر مهدوی در مورد تاثیر تبیین جایگاه شأن و جایگاه امامت در جامعه، بیان کرد: هر جا شان و شخصیت امامت تبیین شده ما به ظهور نزدیک تر شده ایم و انقلاب قدم بزرگی در این نزدیک شدن است؛ برای همین است که دشمنان تلاش می کنند مقام امامت و ولایت را خدشه دار کنند، هر جا امامت در افکار و نظریه ها ظهور کرد، جهالت از بین رفته و بالعکس هر جا ضعیف شد جهالت مجال جولان یافته است، از این رو، رسانه های معاند و شبکه های ماهواره ای دائماً در تلاش هستند تا شان امامت را مخدوش کنند.

 

منبع : سایت تبیان

منبع : خبرگزاری شبستان

  • محمدرضا دهایی

مهدویت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
جنبش مهدوی 313

این وبلاگ برای خشنودی و رضایت حضرت مهدی (عج) تاسیس شد. باشد که مورد عنایت ایشان قرار گیرد و مفید فایده باشد. انشاءالله

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران