جنبش مهدوی 313

سلام خوش آمدید

امشب شب سوم محرم : شب حضرت رقیه(س)

سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۴۴ ب.ظ


رقیه(س) دردانه سه ساله حسین بن علی(ع) است. نام مبارک او در بعضی از کتاب‌های تاریخی و مقاتل نقل شده است و برخی دیگر مانند ریاض الاحزان از او با نام فاطمه صغری یاد کرده اند. رقیه(س) در روز سوم صفر سال ۶۱ ه ق در سفر اهل بیت به شهر شام از دنیا رفته است. شاید نام گذاری روز سوم محرم به نام این بانوی کوچک به این انگیزه بوده که در گرماگرم عزاداری دهه اول، از مظلومیت او یادی شود.
حضرت رقیه الگوی تربیت صحیح است. با تدبر در جملات کوتاهی که او هنگام دیدن سر بریده پدر به زبان آورده به خوبی می‌توان دریافت که این کودک از چه معرفت والایی برخوردار بوده است.

 

 منبع : خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی - آنا

  • محمدرضا دهایی

امام حسین

محرم

نظرات (۱)

سلام آن چیزی که سه ساله ابی عبدالله (س) را از دیگر شهدای کربلا متمایز کرده است، بردباری صبر و استقامت این دختر است ایشان را باب الحوائجه نامیدند و امروزه مردم نسبت به ایشان ارادت خاصی دارند ما هرچه درباره این خانم در طول تاریخ می خوانیم (در مسیر‌های مدینه به کربلا، از کربلا به کوفه و از کوفه به شام) چیزی جز حلم و بردباری نمی‌بینیم درود خدا بر شما مطلب بسیار عالی بود احسنت موفق باشید.

پاسخ:
سلام
بله کاملا درسته
ممنون ان شاء الله شما هم موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
جنبش مهدوی 313

این وبلاگ برای خشنودی و رضایت حضرت مهدی (عج) تاسیس شد. باشد که مورد عنایت ایشان قرار گیرد و مفید فایده باشد. انشاءالله

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران