جنبش مهدوی 313

سلام خوش آمدید

 

اگر انسان بخواهد به سمت خوبی و بهتر شدن یک قدم بردارد شیطان سنگ‌اندازی‌اش بیشتر و حملات شیطان برای کسی که می‌خواهد به سمت قله برود زیادتر می‌شود براین اساس افراد مخلص‌تر و مؤمن‌تر بیشتر درخطر فریب شیطان هستند.

 


حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی، در اصفهان اظهار کرد: شیطان از جن است و طایفه جن قابل رشد است، هم رشد مثبت و هم منفی دارند.

سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی بیان کرد: اگر انسان بخواهد به سمت خوبی و بهتر شدن یک قدم بردارد شیطان سنگ‌اندازی‌اش بیشتر و حملات شیطان برای کسی که می‌خواهد به سمت قله برود زیادتر می‌شود براین اساس افراد مخلص‌تر و مؤمن‌تر بیشتر درخطر فریب شیطان هستند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: هر کجا شاهد افزایش فشار فریب شیطان نسبت به خودمان در مرحله یا انجام عملی شدیم، بدانیم همان گنج است، به عنوان مثال اگر دیدیم سحر بلند می‌شویم و تحت‌فشار هستیم همین جا خبر مهمی هست.

وی در ادامه گفت: شیطان در آخرالزمان آسیب‌هایی بر مؤمنان وارد می‌کند، در این جامعه یکی از مکان‌هایی که نوک تیز پیکان خدعه شیطان به سمت آن است، خانواده بوده، عباداتی در خانه انسان می‌تواند انجام دهد که درهیچ جایی حتی مسجد نمی‌تواند انجام دهد.

کارشناس دینی ابراز کرد: خانه، محل ریاضت، تربیت و عبادت است، محبوب‌ترین بنا در اسلام، ازدواج است، زیرا تا زمانی که مجرد هستیم منیت هم داریم ولی با ازدواج ما می‌شویم و منیت ها از بین می رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی عنوان کرد: روایات و احادیث زیادی پیرامون اجر زن و شوهر برای خدمت به یکدیگر در خانه وجود دارد، از جمله اینکه اگر خانمی ظرف آبی به همسرش بدهد به این نشانه که حواسم به شما هست برای آن زن ثوابش از عبادت یک سال که روزش روزه‌دار و شبش شب‌زنده‌دار باشد بیشتر است.

وی افزود: اگر مردی یک ساعت در خدمت خانواده باشد از عبادت هزارساله ثوابش بیشتر است، پیامبر فرمودند بچه‌هایتان را زیاد ببوسید که علامت صفا و صمیمیت است و باهر بوسه‌ای که زده می‌شود درجه‌ای در بهشت به شما افزوده می‌شود.

سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی تأکید کرد: پیامبر فرمودند، اگر مردی با همسرش بنشیند و بگووبخند داشته باشد، این عمل نزد خدا از اعتکاف در کنار پیغمبر بهتر است، پس می‌توان به خانه گفت معبد و نحل عبادت، البته باید دانست که محور خانه و خانواده که آرامش ایجاد می‌کند، زن است.

وی با اشاره به اینکه خانه محل ریاضت است ابراز کرد: اگر می‌خواهیم چیزهای ناب نصیبمان شود در خانه و خانواده یکجاهایی شیرین‌کاری کنیم، مثلاً در دعواها ما کوتاه بباییم، در خانواده، همسران برای یکدیگر دکتر و پرستار باشند.



حجت‌الاسلام والمسلمین عالی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند سه دسته از زنان (همسران) هستند که فشار قبر ندارند، از جمله این که زن یا همسری که با بداخلاقی می‌سازد، به این دلیل فشار قبر ندارد که فشار قبرش را در این دنیا دیده است.



وی بیان کرد: خانواده محل تربیت است، قبل از اینکه فرزند تربیت شود ما بزرگ‌ترها خود ابتدا تربیت می‌شویم، زمانی که مجرد باشیم خودمان را نمی‌شناختیم وتا ازدواج می‌کنیم نسبت به عیب‌هایمان شناخت پیدا می‌کنیم، طبق روایات در سه جا باید خود را شناخت، اول مسافرت دوم عصبانیت و سوم مسائل مالی است.

 

منبع : سایت موعود

  • محمدرضا دهایی

آخر الزمان

امام زمان

مهدویت

مومن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
جنبش مهدوی 313

این وبلاگ برای خشنودی و رضایت حضرت مهدی (عج) تاسیس شد. باشد که مورد عنایت ایشان قرار گیرد و مفید فایده باشد. انشاءالله

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران