جنبش مهدوی 313

سلام خوش آمدید

۱۰۴۹ مطلب توسط «محمدرضا دهایی» ثبت شده است

تاریخ

 

چند روز پیش بود که تهوع حاصل از وخامت احوال غده سرطانی اسرائیل، نتانیاهو را بر آن داشت تا باری دیگر خوی تغلبانه صهیونیستی را قی کند. او با لحنی غرور آمیز به زیر پا گذاشتن توافق اسلو و ۳۰ سال جلوگیری از تشکیل کشور فلسطینی افتخار کرده و اذعان داشت که "هرگز اجازه حق حاکمیت به فلسطینی ها نخواهد داد." بی اغراق نیست که این اظهارات را باید به عنوان نقطه عطفی از سرگذشت درگیری فلسطین و اسرائیل در حافظه تاریخی جهان ثبت و ضبط کنیم. او دارد چند صباحی جیک جیک مستانه سر می‌دهد لکن مهم این است که جهل او نسبت به روی دیگر سکه موجب شده تا ناخواسته با این مواضع در جهت حمایت از جبهه حق قدم برداشته باشد.


از چه سخن می گوئیم؟ ماجرا این است که دروغ گو کم حافظه است. گویی که نتانیاهو فراموش کرده تا چندی پیش رسانه های اسرائیل و متحدانش، متفق القول تلاش می کردند تا جریانی را در فضای افکار عمومی بر علیه حماس راه اندازی نموده و ضمن تروریستی خواندن این گروه، آنان را به جنگ طلبی محکوم کنند. از کشتار و آزار و اذیت زنان و کودکان اسرائیل به دست حماس افسانه ها سراییدند و از طریق شبیه سازی آنان با داعش سعی در برانگیختن احساسات به نفع خود نمودند. اکنون حکمت اینکه چرا سالهاست حماس و دیگر گروه های فلسطینی تنها راه حل پایان درگیری را جهاد و مبارزه تعریف می کنند کاملا مبرهن است. چرا که صهیونیسم ذاتا شهوت غلبه بر سایرین دارد و تا زمانی که رویای نیل تا فرات را محقق نکند ارضا نخواهد شد. در مسیر دست یافتن به این هدف، گاه با سلاح زور خون بی گناهان را می‌ریزد و گاه با سلاح تزویر صلح می‌کند و چند صباحی بعد آنرا طلبکارانه زیر پا می‌گذارد که شاهد مثالش در جمله اخیر نتانیاهو دیده می‌شود. خب چرا در میان این رسانه های سوگیر و مزوّر کسی نیست که این رفتار را جنگ طلبانه بخواند؟؟ بگذارید ما به آنها یاد دهیم که سیر حقیقی روایتی که آنرا باژگونه کرده اند باید چگونه باشد تا شاید هدایت شوند! ابتدا برویم به ۱۹۹۳؛ جایی که پس از چند سال جنگ و درگیری، یاسر عرفات که رهبر سیاسی فلسطین است به ندای صلح لبیک گفته و آماده مذاکره با طرف اسرائیلی می شود؛ درست و غلطش بماند برای بعد اما در هرحال توافق اسلو تنظیم شد و طرفین به خیال خود مشمول امتیازاتی شدند و به پاس این مثلا دستاورد بزرگ برای بشریت جایزه صلح نوبل ارزانی عرفات، پرز و رابین می‌شود. مردم فلسطین شادان از توافق به عمل آمده منتظر زندگانی آرام و بی دغدغه در آینده ای نزدیک اند. کودکان قرار است دیگر به جای سنگ، اسباب بازی در دست بگیرند و مادران عاشقانه قد کشیدن فرزندانشان را نظاره کنند... به ۲۰۲۳ بیاییم؛ پس از کشتار بیش از ۲۰ هزار انسان و آواره نمودن ۲ میلیون نفر که حسرت یک زندگی معمولی را به دل فلسطنیان می‌گذارد، نتانیاهو در جایگاه بازیگر نقش اول صهیونیست ها پشت تریبون قرار گرفته، بادی در گلو می‌اندازد و ۳۰ سال جلوگیری از اجرایی شدن توافق صلح را به خود نسبت می‌دهد و به این کار افتخار نیز می‌کند! خب مگر جنگ طلبی مفهومی جز این دارد که زبان رسانه های مفت خور غربی در هنگام بار کردنش بر صهیونیستها الکن می‌ماند؟؟ و اکنون با این وصف شما انتظار دارید که فلسطنیان در برابر این بدعهدان چه کنند؟ تسلیم شوند و صلح کنند و به خواسته های بی پایان شان تن در دهند تا جنگ طلب لقب نگیرند؟ یا عقل سلیم حکم می کند که باید در برابر زیاده خواهی و برتری جوییِ این شر مطلق ایستاد، مبارزه کرد و ریشه هایش را قطع نمود؟


و اما بعد... خذو الحق من اهل الباطل؛ غیر از افکار عمومی، این سخنان نتانیاهو خاصتا برای امت اسلام که طرف اصلی درگیر با اسرائیل هست نیز روشنگرانه است! اینکه ایده "صلح و تشکیل دو دولت مستقل در سرزمین فلسطینیان که اذهان ساده اندیش برخی سردمداران عرب و روشنفکرین اسلام را فریفته سرابی از حقیقت است و تا آزادسازی کامل این سرزمین نباید از اسلحه وداع نمود" کلام حقی است که در پس پرده کلام نتانیاهو کاملا مشهود است. در این کلاس درس که داعیه داران آرمان فلسطین نقش دانش آموز را بر عهده گرفته اند، نتانیاهو در حکم آموزگاری است که سالها مبارزه عقیم یاسر عرفات و توافق پوچ اسلو را به عنوان عبرت تاریخ برای آنان تدریس می‌کند. الا ای حال نکته مهم و البته تلخ ماجرا این است که آموزه های تاریخی اساسا فرّار است و اگر تمرین و تکرار نشود به دست فراموشی سپرده خواهد شد. اکنون وظیفه دستگاه تبلیغاتی و رسانه ای ایران که خود را سردمدار این جبهه می‌داند این است که محتوای این کلاس درس را چند ده بار با هم کلاسی هایش در جبهه مقاومت مرور کرده و ایضا در گوش خوانین عرب که سنگی بر سر راه مجاهدان اند فریادش کند گرچه این منافقان مصداق صُمُّۢ بُکۡمٌ عُمۡیٞ فَهُمۡ لَا یَرۡجِعُونَ اند

 

منتشر شده در نشریه فتح :

لینک

  • محمدرضا دهایی

حسن روح الامین

اثر حسن روح الامین

  • ۱ نظر
  • ۰۵ مرداد ۰۲ ، ۰۹:۵۷
  • محمدرضا دهایی

بهشتی

 

نام و تصویرش که نه، ولی آراء و سیره اش غریب است؛

وی همچنان مظلوم است...

  • محمدرضا دهایی

امام ره

 

امام پیش از آنکه رهبر جامعه باشد رهبر نفس خودش بود؛

پیش از آنکه در جامعه انقلاب کند در دل و جان خودش انقلاب کرد؛

پیش از آنکه در روح جامعه تحول ایجاد کند در روح خودش تحول ایجاد کرد؛

این عطش ناشی از دغدغه های اجتماعی ما را از خود غافل ساخته است؛ همین می شود که علیرغم نیت های پاک خدایی تدریجا از مسیر حق منحرف می گردیم؛ برای خمینی وار زیستن به خویشتن نگریستن یک اصل اساسی واجب است...

  • ۰ نظر
  • ۱۵ خرداد ۰۲ ، ۰۰:۴۱
  • محمدرضا دهایی

ظهور

 

چه روزها که یک به یک غروب شد، نیامدی
چه بغض ها که در گلو رسوب شد، نیامدی

خلیل آتشین سخن، تبر به دوش بت شکن
خدای ما دوباره سنگ و چوب شد، نیامدی

برای ما که خسته ایم و دلشکسته ایم ، نه
ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی!

تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام
دوباره صبح، ظهر، نه، غروب شد نیامدی...

 

مهدی جهاندار

  • ۱ نظر
  • ۱۶ اسفند ۰۱ ، ۱۶:۴۰
  • محمدرضا دهایی

ناصری
 

یکی از توصیه هایی که آیت الله ناصری میفرمودن این بود که قبل از شروع غذا دعای سلامتی امام زمان رو بخونیم به شکلی که به صورت یه فرهنگ گسترش پیدا بکنه و یاد امام زمان فراگیر بشه...

  • ۰ نظر
  • ۱۵ اسفند ۰۱ ، ۱۰:۱۰
  • محمدرضا دهایی

انقلاب ۵۷

 

معتقدم نهضت انقلاب ۵۷ اسلام را احیا کرد و از درون مسجد و کنج خانه ها به عرصه اجتماع و حکمرانی کشاند و رکود و خمودگی مسلمانان را که ناشی از سرکوب چندین قرن استعمار بود به جوش و خروش علیه ظلم مستکبرین تبدیل کرد. در مبانی فکری نهضت، امر ظهور با رکود دسته جمعی شیعیان و دعای صرف محقق نمی‌شود بلکه دعا برای ظهور باید سر منشا حرکت باشد؛ چون فلسفه دعا اساسا همین است.

ما مسلمانیم به اسلام خمینی از آن جهت که اسلام علی را زنده کرد نه آنکه شعبه ای دیگر از اسلام تاسیس نموده باشد؛ و البته مبارزه در نهضت خمینی با انقلاب تمام نمی شود بلکه انقلاب شروع مبارزه است، اینکه این انقلاب در عمل چقدر موفق بوده به تک تک اعضای جامعه ای بستگی دارد که خودشان سازنده سرنوشت اجتماعی خویش هستند. در ایام دهه فجر خیلی مهمتر از برپایی جشن ها باید نگاهی انداخت به نقاط ضعف این سالها و طرحی نو در انداخت برای اصلاحش؛ تا دستاوردی باشد برای گرامیداشت این روزهای حقیقتا بزرگ تاریخ ایران...

  • محمدرضا دهایی

عهههد

 

خوشحالم که بعد از مدت ها توفیقی شد تا چند خطی کوتاه بنویسم و شاید آغازی باشد برای مطالب آینده... این را بدانید که اگر سرنوشت می خواهید دعای عهد را فراموش نکنید، می‌گویند حضرت امام در اواخر عمرشان توصیه شان این بود که صبح ها سعی کن این دعا را بخوانی چون در سرنوشت دخالت دارد... حکمتش را نمی دانم اما خب سرنوشت محبوب خیلی از ماها شاید ظهور باشد و دیدن حضرت یار و صدالبته کمال غایی و نهایی مان که به تبع آن حاصل می‌شود... و شاید آن عهد هایی که با اللهم انی اجدد لها شروع می‌شود ما را در مسیر تازه ای قرار می دهد که تحرک در آن، دستیابی به بهترین سرنوشت را تضمین می‌کند

  • محمدرضا دهایی

غدییییر

 

عن ابن‌عباس: قال رسول اللّه صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله:

 

أنَا المُنْذِرُ وَعَلیٌّ هادِی ــ و أشارَ بِیَدِهِ إلی عَلِیٍّ ــ وَ قالَ: بِکَ یَهْتَدِی الْمُهْتَدُونَ؛

 

ابن‌عباس از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله روایت کرده که آن سرور فرمود: من بیم‌دهنده‌ام و علی هدایت‌کننده ـ و با دستش به علی علیه السّلام اشاره کرده، فرمودند: به‌واسطه تو هدایت‌شوندگان راه می‌یابند و هدایت می‌شوند. 

 

2 روز تا عید غدیر... 

  • محمدرضا دهایی

 

قال رسول اللّه صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله:


لَوْ أنَّ عَبْداً عَبَد اللهَ مِثْلَ ما قامَ نُوحٌ فی قَوْمِهِ، وَکانَ لَهُ مِثْلُ اُحُدٍ ذَهَباً فَأنْفَقَهُ فی سَبیلِ اللّهِ، وَ مُدَّ فی عُمْرِهِ حَتّی یَحُجَّ ألْفَ عام عَلی قَدَمَیْهِ، ثُمَّ قُتِلَ بَیْنَ الصّفا والْمَرْوَةِ مَظْلُوماً، ثمَّ لَمْ‌یُوالِکَ یاعَلِیٌ، لَمْ‌یَشُمَّ‌ رائِحَةَ الجَنّةَ وَلَمْ‌یَدْخُلْها؛

هرگاه بنده‌ای خدا را به‌مدت عمر نوح که میان قومش قیام کرد [نهصد و پنجاه سال] به عبادت خدا بپردازد، و به‌مقدار کوه احد طلا داشته باشد و در راه خدا انفاق کند، و (به‌فرض) به‌قدری عمر کند تا بتواند با پای پیاده هزار سال حج به‌جای آورد، و بعد (در بهترین مکان) بین صفا و مروه به‌ناحق کشته شود، اما ولایت تو را قبول نداشته باشد بوی بهشت به مشام او نمی‌رسد و داخل آن نمی‌شود.

 

4 روز تا عید غدیر...

  • محمدرضا دهایی

 

خدای ابراهیم نمی خواهد 

اسماعیل ها کشته شوند...

او می خواهد ابراهیم ها

آزاد شوند...

استاد علی صفایی حائری

 

عید سعید قربان مبارک 

  • محمدرضا دهایی

عرفه1

 

در عرفه چه میخوانیم؟ امام در این دعای پر از معرفت ابتدائا از برای همه اعضا و جوارحش خدا را سپاس میگوید؛ لحمی ، شهوی ، دمی ، مفاصلی ، اناملی و ... پس از این شکر نوبت به یک دعا میرسد؛ متعنی بجوارحی یعنی که خدایا توفیق بده تا از این جوارح بهترین استفاده را بکنم. یک ماه نمی گذرد که این دعا مستجاب می شود و تمام این اعضا و جوارح در راه هدف الهی هدیه می شود. آنچه در مقاتل درباره جنایاتی که علیه امام رخ داد میخوانیم حاکی از همین مسئله است که ایشان همه جوارح خود را برای حفظ اسلام فدا کرد

  • محمدرضا دهایی

امام باقر1

 

حضرت امام باقر (علیه السلام) می فرمایند :

 

اِستَشِر فی أمرِک الَّذینَ یخشَونَ اللَّهَ

در کار خود، [فقط] با کسانى مشورت کن که از خدا می ‏ترسند

تحف العقول، ص ۲۹۳

 

http://s4.picofile.com/file/7759641498/aksgif_ir_1522.gif

  • محمدرضا دهایی

سلام یا مهدی

 

هشتگ سلام یا مهدی رو در توییتر چک میکردم ، دیدم یه کاربر عرب یه کلیپ از این سرود رو گذاشته و نوشته :

ایران با عفت و معنویت در کشورهامون نفوذ میکنه و غرب با گناه و فساد

  • محمدرضا دهایی

 

امروز همخوانی سرود سلام فرمانده در کشور های مختلف دنیا نشان میدهد که ایران در محدوده جغرافیایی خویش محصور نیست، بلکه حرکت اجتماعی سلام فرمانده که نمود کاملی از اسلام سیاسی بود فراتر از مرز های جغرافیایی ایران قلوب مردم را به سمت خویش جذب می کند. هند، نیجریه ، سوریه ، روسیه ، میانمار ، تانزانیا ، لبنان ، ترکیه ، افغانستان ، انگلیس ، بحرین و ... تا کنون نام امام زمانشان را در جای جای میهنشان طنین انداز کرده اند. و آنچه زیبا نمود پیدا میکند وحدت ملل گوناگون با زبان و نژاد و رنگ های متفاوت ذیل ایدئولوژی مهدوی و کنار گذاشتن اختلافات است؛ همانا نسخه نهایی نجات بخش بشر جز این نیست...

  • محمدرضا دهایی

بهشتی1

 

شهید بهشتی می گوید بهترین کاری که می شود برای مهدی فاطمه انجام داد این است که جامعه ای نمونه بسازیم ، اون رو به همه عالم نشون بدیم و بگوییم اگر آقا بیاید اینگونه می شود. این حرکت افکار عمومی را به سمت ظهور و طلب منجی سوق میدهد و زمینه را برای دولت کریمه حضرت مهدی فراهم خواهد کرد. در این شرایط اما هستند مسئولینی که اساسا با این آرمان ها و ادبیات بیگانه اند و در هرحال انقلاب از اینها بیشترین ضربه را خورده است، چپ و راست هم ندارد، هرکسی با هر خط حزبی و در هر جایگاهی اگر لحظه ای از این آرمان سرنوشت ساز فاصله بگیرد مایه خسران مبین است. و بی دلیل نبود که امام می گوید مسئولینی که به فکر تشکیل حکومت حضرت مهدی نباشند خائن و خطرسازند. برخی مان هرروز شعار میدهیم خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما؛ بدین معنا که ما این نهضت را و این حرکت اجتماعی را به راه انداختیم و از آن پاسداری میکنیم تا به انقلاب مهدی برسیم. نگاهمان به انقلاب و نظام وسیله ای است نه هدف و غایت القصوا. خب اکنون با مسئولی که انقلاب را برای نان میخواهد چه باید کرد؟ آیا سکوت در برابر او جایز است؟ آیا موضع انفعال در شرایطی که عده ای با ناکارامدی ، فساد و ظلم خویش آرمان های انقلاب را می بلعند صحیح است؟ شاید مهمترین اقدام مهجور مانده بازگشت به اندیشه های عدالتخواهانه شهید بهشتی و امثالهم باشد. فردی که در عین حال که خودش مسئولی در جامعه اسلامی بود اما مردم را مدام به پویایی ، حرکت ، فعالیت و نقد و مطالبه گری دعوت میکرد و میگفت هیچ بنای اجتماعی از آن بنا شوم تر نیست که انسان یا انسان هایی در جامعه هرکار خواستند بکنند بدون آنکه بشود بر آنها خرده گرفت یا از آنها بازخواست کرد. البته که در این وانفسایی که آثار عدل اجتماعی و اقتصادی و اخلاقی در حد مطلوب همه ما نیست نق زدن و غر زدن به اینکه خون دادیم تا به عدالت برسیم پس کو عدالت و این چه جمهوری اسلامی شد فقط از انسان های ضعیف و منفعل بر می آید. باید با اندیشه ای بازتر و همکاری بیشتر و آماده کردن بیشتر خود این راه سنگلاخ پرنشیب و فراز انقلاب را با قاطعیت هرچه بیشتر بپیماییم....

والسلام

  • محمدرضا دهایی

فطرر

 

حضرت امام رضا علیه السلام می فرمایند :

 

إنَّما جُعِلَ یَومُ الفِطرِ العِیدَ لِیَکونَ لِلمُسلِمینَ مُجتَمَعاً یَجتَمِعُونَ فیهِ و یَبرُزونَ لِلّهِ فَیُمَجِّدُونَهُ عَلی ما مَنَّ عَلَیهِم

 

روز فطر از این رو عید قرار داده شد تا روز گردهمایی مسلمانان باشد، و در این روز گرد هم آیند و برای خدا به صحرا (فضایی باز) درآیند و خداوند را بر منّتی که بر آنها نهاده است ستایش و به بزرگی یاد کنند. ( کتاب من لایحضره الفقیه ، ج 1 ، ص 522 .)

  • ۰ نظر
  • ۱۲ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۲:۴۷
  • محمدرضا دهایی

 

‏ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد هلال ماه شوال در غروب روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت رویت نشد و فردا دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ مطابق با ۳۰ رمضان المبارک ۱۴۴۳ هجری قمری خواهد بود.

  • ۰ نظر
  • ۱۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۲۲:۲۶
  • محمدرضا دهایی

 

یک عمر تو زخم های ما را بستی

هر روز کشیدی به سر ما دستی

شعبان که به نیمه میرسد مهدی جان

ما تازه به یادمان می آید هستی

 

میلاد با سر سعادت امام زمان (عج) مبارک باد

  • ۰ نظر
  • ۲۷ اسفند ۰۰ ، ۱۲:۴۵
  • محمدرضا دهایی

ای رفته کم‌کم از دل و جان، ناگهان بیا / مثل خدا به یاد ستمدیدگان بیا

در قرآن کریم آیات بسیاری دربارۀ ویژگیهای عصر ظهور آمده و در همۀ آنها بشارتهایی برای صابران و مستضعفان دیده میشود. بشارتهای قرآن دربارۀ عصر ظهور از سورۀ بقره آغاز و تا سورۀ عصر ادامه دارد

بعضی از مفسران سورۀ عصر را آن بخش از عصر ظهورِ اسلام یا عصر قیام مهدی موعود میدانند که دارای ویژگیهای خاصی در تاریخ بشر است

بشارت‌های آسمانی عصر ظهور مانند ازبین‌رفتن اسباب ترس، ناامنی، گرسنگی، کمبود اموال*1 و مژدۀ آمدن حق و رفتن باطل*2 نشانۀ این است که این عصر پاداش بندگانی است که در برابر سختی‌ها و مشکلات صبر کرده‌اند و انتظار آن را کشیده‌اند

تعدادی از آیات قرآن هم براساس تفسیر ائمۀ معصومین بر این حقیقت تأکید دارند که آینده‌ای درخشان و سرشار از سعادت و خوشبختی در انتظار بشر است و صالحان و مستضعفان وارث زمین خواهند شد*3

أیْنَ مُعِزّ الاولیاء ومُذِلُّ الاعداء؟
کجاست عزت‌بخش دوستان و خوارکنندۀ دشمنان؟

1. نور/۵۵، بقره/۱۵۵
2. اسراء/۸۱
3. انبیا/۱۰۵، قصص/۵، نور/۵۵

 

- جهان در عصر ظهور 5 -

  • ۰ نظر
  • ۰۱ اسفند ۰۰ ، ۲۲:۰۵
  • محمدرضا دهایی

نحوۀ برخورد امام‌علی علیه‌السلام با ایرانیان و دفاع از آنان در برابر رفتار نژادپرستانۀ اعراب و اشاره به نقش ایرانیان در زمان ظهور، دورۀ پنج‌سالۀ حکومت ایشان را به دوره‌ای استثنایی برای ایرانیان تبدیل کرده بود.

روزی اشعث‌بن‌قیس، پیشکسوت منافقین به حضرت پرخاش کرد که «ای امیرالمؤمنین، این سرخ‌رویان (ایرانیان) را رها کن که توجه ویژۀ تو باعث چیره شدن آنان بر ما شده است.» حضرت خشمگین شد و سخنی فرمود که به تعبیر صعصه‌بن‌صوحان، آن‌چه پنهان است آشکار کرد تا برای همیشه درخاطره‌ها بماند: «او (اشعث) به من فرمان می‌دهد که ایرانیان را از خود برانم تا از ستمکاران باشم! به خدا قسم از پیامبر شنیدم که فرمود: "همچنان که شما در ابتدای کار، ایرانیان را برای گرویدن به اسلام سرکوب می‌کنید، در آینده، ایرانیان شما را سرکوب خواهند کرد که به اسلام بازگردید."»*1

و تاریخ به‌خوبی پیش‌بینی حضرت دربارۀ بازگشت امثال خاندان اشعث از اسلام به آیین جاهلیت را نشان داد. این وعدۀ الهی به‌زودی در بین بیشتر اعراب آشکار می‌شود و پیروزی اسلام در این مرحله، از ایران آغاز شده و مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی است.

1. شرح نهج‌البلاغه، ابن‌ابی‌الحدید، ج۲، ص۲۸۴.

 

- نقش ایرانیان در ظهور 5 -

  • ۲ نظر
  • ۰۱ اسفند ۰۰ ، ۱۱:۰۰
  • محمدرضا دهایی

با بررسی قوانین اسلامی به این نتیجه می‌رسیم که اسلام سیستم قضایی کاملی دارد که به کوچک‌ترین جنایات تا بزرگ‌ترینِ آن‌ها رسیدگی می‌کند. این احکام محدود به زمانِ خاصی نیست و برای تأمینِ سعادت همۀ مسلمانان در نظر گرفته شده است؛ مثلاً احکام مربوط به قصاص یا حدود اسلامی و دیگر احکام قضایی اسلامی برای اجرا و تحقق کامل، نیازمند به دستگاه قضایی یکپارچه‌ای است.

وجود چنین دستگاهی جز با وجود حکومتی اسلامی و مقتدر ممکن نیست و فقط با وجود نظام اسلامی است که چنین دستگاهی مشروعیت پیدا می‌کند؛ پس قاعدتاً باید شخصی آگاه به تمام این موارد در رأس این نظام قرار گیرد تا بتواند تمام بخش‌های مختلف را به‌درستی هدایت کند.*1

1. ولایت فقیه ویژۀ جوانان، محمدرضا اکبری، انتشارات مسجد مقدس جمکران

 

- مهدویت و ولایت فقیه 5 - 
 

  • محمدرضا دهایی

در پیام‌های قبل گفتیم دشمنان برای منحرف‌کردن باورهای مردم، شبهاتی به آنها القا می‌کنند. در ادامه می‌خواهیم به بررسی این روش‌های القایی بپردازیم.

ارائۀ فرضیه‌های علمی:
یکی از روش‌های شبهه‌پراکنان ارائۀ فرضیه‌های علمی است. در این روش، آنان به بیان فرضیه‌هایی علمی ناسازگار با ظاهر آموزه‌های مهدوی می‌پردازند تا با ایجاد شک‌ و تردید در دل و ذهن دینداران، آنها را از این مفاهیم دور کنند؛ مثلاً طرح سؤال و شبهه در موردِ تعارضِ طول عمر حضرت با علوم جدید ازجمله علم زیست‌شناسی.

در پست های بعدی، روش‌های دیگر را توضیح خواهیم داد...

 

- شبهه شناسی 5 - 

  • محمدرضا دهایی

گُل می‌دهم به بوی بهاری که می‌رسد / چشمم به در به دیدن یاری که می‌رسد

در کتاب‌های مقدس برای ظهور منجی، هدف‌هایی تعیین شده است که فقط با ظهور ایشان محقق می‌شود. یکی از این اهداف، برقراری حکومت عدل و برپایی عدالت است. مسیح با لشکریان خود (گروه فرشتگان و بیشتر نجات‌یافتگان) که هنگام ظهور همراه او هستند*1 با دشمنانش درگیر خواهد شد اما این جنگ کوتاه است و آن حضرت پیروز خواهد شد.*2

پس از جنگ، مخالفت سیاسی علیه مسیح و پیروان او از بین می‌رود و راه برای برقراری حکومت جدید هموار خواهد شد.*3 از بررسی کتب ادیان مختلف این‌طور برداشت می‌شود که جهان عصر ظهور، جهانی متفاوت با ویژگی‌هایی همچون فراگیر شدن امنیت و عدالت و ظاهر شدن گنج‌های زمین برای همهٔ مردم است.

«السلامُ عَلی ربیعِ الانامِ و نضرهِ الایّامِ» سلام بر بهار مردمان و شادابی و سرسبزی ایام

1. زکریا ۱۵:۱۴؛ اول تسالونیکیان ۱۳:۳
2. مکاشفه ۱۱:۱۲-۲۰
3. الهیات مسیحی، صفحه ۳۴۱

 

- جهان در عصر ظهور 4 -

  • محمدرضا دهایی

«احمد‌بن‌حنبل» از راویان حدیث اهل سنت از پیامبر نقل می‌کند: «به‌زودی خداوند متعال اطراف شما را از عجم پُر می‌کند. آنان همچون شیرانی هستند که اهل فرار نیستند. دشمنان شما را می‌کُشند و از غنائم شما استفاده نمی‌کنند.»*1

این روایت به شیوه‌های مختلفی از «حذیفه»، «سمرة‌بن‌جندب» و «عبدالله‌بن‌عمر» از صحابهٔ پیامبر نقل شده است*2 اما بیشترِ مفسران بر این باورند که این پیشگویی پیامبر، دربارهٔ ایرانیان در زمان ظهور است.

ایشان، ایرانیان آخرالزمان را مردمانی شجاع توصیف می‌کنند که از سَرِ ایمان، امام زمان را یاری می‌کنند، اهل فرار از میدان جنگ نیستند و به طمعِ گرفتن غنیمت به جنگ نیامده‌اند.

آن حضرت چنین روزی را می‌دیدند که جوانان ایرانی، جدا از مرزبندی‌های خاکی، برای حفظ حرم حق الهی و اهل بیت از جان، مال و خانوادهٔ خود می‌گذرند و هنگام ظهور به یاری حضرت خواهند شتافت.

1. مسند احمد‌بن‌حنبل، ج ۵، ص ۱۱
2. ذکر اخبار اصفهان حافظ ابونعیم، ص۱۳

 

- نقش ایرانیان در ظهور 4 - 

  • محمدرضا دهایی

 

گزیده سخنان امروز مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی :

 

استمرار یک حرکت، کلید پیروزی آن حرکت است؛ اگر چنانچه حرکتی آغاز بشود و نتواند استمرار پیدا کند، نتواند گامهای بعدی را مرتّب بعد از گام اوّل بردارد، این حرکت عقیم خواهد ماند، باطل خواهد شد، بی‌اثر خواهد شد. ما نهضتها و انقلابهایی را در دنیا سراغ داریم که اینها خوب شروع شدند، گامهای مهمّی هم برداشتند، منتها به پیروزی دست پیدا نکردند؛ چرا؟ چون اصحاب نهضت -حالا «اصحاب نهضت» یا سردمداران نهضت هستند یا پیروان و آحاد مردمی که دنباله‌روِ آنها بودند- از راه رفتن و از ادامه‌ی مسیر منصرف شدند؛ یا خسته شدند یا ناامید شدند یا سرگرم به بازیچه‌های مادّی شدند یا دچار یأس شدند یا دچار ترس شدند و یا دچار اختلافات داخلی شدند، بالاخره نتوانستند گامهای بعدی را بردارند، لذا نهضتشان به پیروزی نرسیده. لذا ما این جور میگوییم که ادامه‌ی حرکت و استمرار حرکت، رمز پیروزی هر حرکتی است.

 

«استمرار حرکت انقلابی» یعنی اینکه ما هدفهای انقلاب را در نظر داشته باشیم، در مدّ نظر قرار بدهیم و همه‌ی نیازهای امروز و فردا، نیازهای اکنون و آینده را که ما را به آن هدفها میرساند، در نظر بگیریم و این نیازها را به هر شکلی که میتوانیم تأمین کنیم؛ معنای این، استمرار انقلاب است؛ هدفهای انقلابی در نظر گرفته بشود. و برای رسیدن به این هدفها طبعاً نیازهایی وجود دارد که این نیازها بعضی‌اش مربوط به کوتاه‌مدّت است، مربوط به اکنون است، بعضی از این نیازها مربوط به آینده است، مربوط به فردا است که از امروز باید برای فردا آن را آماده کرد. این نیازها را در حدّ توانِ خودمان تلاش کنیم به وجود بیاوریم؛ این، حرکتِ تداومِ انقلاب و استمرارِ انقلاب را به وجود می‌آورد که حالا من نمونه‌هایی را عرض خواهم کرد. حالا «هدفهای انقلاب» که گفتیم، یعنی چه؟ یعنی پیشرفت کشور، عدالت اجتماعی در کشور، اقتدار کشور، تشکیل جامعه‌ی اسلامی در کشور و در نهایت رسیدن به تمدّن نوین اسلامی و تمدّن بزرگ اسلامی؛ هدفهای انقلاب اینها است. باید دید برای رسیدن به این هدفها، برای رسیدن به عدالت اجتماعی، برای رسیدن به پیشرفت واقعی کشور -نه پیشرفتهای پوشالی و ادّعایی؛ پیشرفتهای همه‌جانبه، مادّی و معنوی- و برای رسیدن به جامعه‌ی اسلامی که احکام اسلام به معنای واقعی در آن پیاده بشود و مردم بهره‌مند بشوند از تحقّق این احکام و در نهایت برای رسیدن به تمدّن نوین اسلامی، چه کارهایی لازم است، آن کارها را در حدّ توانمان [انجام بدهیم]؛ هر کسی در حدّ توان خودش؛ بنده یک جور، آن مسئول یک جور، آن دانشجو یک جور و امثال اینها که حالا عرض خواهیم کرد.

  • محمدرضا دهایی

با توجه به روایات مختلفی که در خصوص مراجعه به فقیه واجد‌ شرایط از سوی اهل بیت به دست ما رسیده است، مسئلهٔ رجوع به فقیه جامع‌الشرایط در دوران غیبت برای ما اثبات می‌شود. اما باید ببینیم که این مسئله فقط از طریق روایات قابل استناد است یا از راه عقل نیز می‌توان به این موضوع رسید.

تمام احکام دین اسلام بر پایهٔ مبانی عقلی استوار است پس عقل حکم می‌کند که دین درمورد چگونگی اجرای این احکام نیز فکری کند و برای آن چاره‌ای بیندیشد، زیرا در غیر این صورت، وجود تمام این دستورات بی‌معنا خواهد بود. اسلام مجموعهٔ کاملی از قوانین و دستورات گوناگون در زمینه‌های مختلف زندگی انسان همچون قوانین قضایی و حکومتی است. اسلام همچنین احکامی دارد که اجرا شدن آن‌ها فقط منوط به این است که حاکمی در رأس کار باشد.

به همین علت، قطعا فردی باید مسئولیت اجرای این قوانین را به عهده داشته باشد. آن شخص همچنین باید آگاه به این احکام باشد تا بتواند به بهترین شکل آن‌ها را اجرا کند. پس ادارهٔ این امور فقط به دست اسلام‌شناسی کامل محقق خواهد شد.*

*ولایت‌فقیه ویژهٔ جوانان، محمدرضا اکبری، انتشارات مسجد مقدس جمکران

 

- مهدویت و ولایت فقیه 4 -

  • محمدرضا دهایی

گاهی شبهاتِ برخی بیماردلان از جنس شُبَهات کلامی نیست بلکه از نوع عمل و رفتار است. این حالت بسیار مخرب‌تر از شبهات کلامی است. از جمله نمونه‌های آن می‌توان به نقشه‌‌هایی که یهودیان براى متزلزل کردنِ باور مسلمانان‏ نسبت به دین اسلام در ذهن پنهان کرده بودند، یاد کرد.

آیه ۷۲ سوره آل‌عمران از این نقشه شوم پرده برمی‌دارد. خداوند در این خصوص می‌فرماید: «و جمعى از اهل کتاب (یهود) گفتند: بروید در ظاهر به آنچه بر مؤمنان نازل شده‌ است، در آغاز روز ایمان بیاورید و در پایان روز، کافر شوید و بازگردید، شاید آن‌ها از آیین خود بازگردند. زیرا شما را، اهل کتاب و آگاه از بشارت‌های آسمانى پیشین می‌دانند و این توطئه کافى است که آن‌ها را متزلزل سازد.»

نقشه ماهرانه آن‌ها براى متزلزل کردن باور مسلمانان این بود که مدتی به دین اسلام ایمان آورند، سپس از آن خارج شوند تا عملاً به مسلمانان نشان دهند که اگر دین آن‌ها مطلوب و صحیح بود از آن خارج نمی‌شدند.

 

- شبهه شناسی 4 - 

  • محمدرضا دهایی

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «نقشه‌ی جامع هویّت زن در منطق اسلام این است؛ مادر خوب، همسر خوب، مجاهد فی‌سبیل‌الله، در عین حال کدبانو، مدیر خانه، و در عین حال عابد و بنده‌ی خدای متعال. و در نهایت، فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) نشان داد که زن میتواند به رتبه‌ی عالی عصمت برسد.» ۱۳۹۹/۱۱/۱۵

  • محمدرضا دهایی

 

تاکید رهبر انقلاب بر عدم تغییر هویت مداحی/ مداحی، موسیقیِ پاپ نیست

رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار مداحان:


هر تلاش خوب و بجایی، جهاد نیست. جهاد یعنی تلاش برای هدف‌گیری دشمن، و در هر زمان باید عرصه جهاد را به درستی تشخیص داد

به عنوان نمونه خدمت اجتماعی به مردم در شرایطی که دشمن با ایجاد فشار اقتصادی سعی در قرار دادن آنها در مقابل نظام اسلامی دارد، جهادی ارزشمند است

دشمن تلاش دارد افکار، ایمان و باورهای مردم را بوسیله انبوه رسانه‌ها و با استفاده از هزاران متخصص هنر و رسانه و پشتیبانی‌های هنگفت مالی و امنیتی، تخریب کند

مهمترین عرصه جهاد عرصه «تبیین و روشنگری» است

نوآوری در مداحی نباید به هنجارشکنی و تغییر هویت مداحی منجر شود و اجرای مداح را به سمت اموری که مداحی نیست بلغزاند؛ چرا که مداحی، موسیقیِ پاپ نیست

مراقب باشید، جذب جوانان به هر قیمتی نباشد و اینگونه نشود که برای جذب جوان، از برخی آهنگ‌ها و نواهای نامناسب استفاده شود
باید مراقبت شود تا ترکیب مداحی و حقیقت و هویت آن از بین نرود

  • محمدرضا دهایی
جنبش مهدوی 313

این وبلاگ برای خشنودی و رضایت حضرت مهدی (عج) تاسیس شد. باشد که مورد عنایت ایشان قرار گیرد و مفید فایده باشد. انشاءالله

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران